REGULAMIN ZAJĘĆ Z PRZEDMIOTU: „GEROSTOMATOLOGIA”
dla Studentów kierunku lekarsko-dentystycznego roku V
prowadzonych w Katedrze Chorób Przyzębia i Błony Śluzowej Jamy Ustnej w Zabrzu
Wydziału Nauk Medycznych w Zabrzu w roku akademickim 2024/2025.
Kierownik Jednostki: drhab. n. med. Dariusz Skaba prof. SUM
Zajęcia z przedmiotu Gerostomatologia prowadzone są w oparciu o Regulamin Studiów Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach, stanowiący Załącznik
Nr 1 do Uchwały Nr 49/2025 Senatu ŚUM z dnia 16 lipca 2025 r., oraz niniejszy Regulamin.
- 1
Zasady uczestnictwa w zajęciach
- Zajęcia dydaktyczne (wykłady, seminaria, ćwiczenia) odbywają się zgodnie z harmonogramem wyznaczonym przez Dziekana. W zakresie wykładów realizowanych zdalnie dopuszcza się zmianę terminu ich realizacji przez Kierownika Jednostki - informacje o terminie i wykorzystywanej platformie przekazywane są do Dziekanatu oraz ogłaszane na stronie internetowej Jednostki https://periodontologia.sum.edu.pl.
- Uczestnictwo we wszystkich formach zajęć (wykładach, seminariach oraz ćwiczeniach) jest obowiązkowe.
- Student zobowiązany jest do uczestnictwa w zajęciach z grupą studencką, do której został przypisany na dany rok akademicki lub zgodnie z planem realizacji IOS zaakceptowanym przez Dziekana.
- Student zobowiązany jest do punktualnego przychodzenia na zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej i punktualnego zalogowania się do systemu e-learningowego w przypadku zajęć prowadzonych z wykorzystaniem technik i metod kształcenia na odległość (wykłady).
- Student zobowiązany jest do przygotowania teoretycznego do zajęć zgodnie z planowaną ich tematyką w oparciu o podane piśmiennictwo. Brak przygotowania do zajęć będzie równoznaczny z ich niezaliczeniem.
- Podczas zajęć realizowanych w Uczelni Student zobowiązany jest m.in. do :
- zachowania tajemnicy lekarskiej i ochrony danych osobowych zgodnie z RODO
przestrzegania treści ślubowania oraz przepisów obowiązujących w ŚUM, a w szczególności do poszanowania godności wszystkich uczestników procesu dydaktycznego oraz dbania o dobre imię Uczelni; - przestrzegania zasad BHP;
- przestrzegania zasad / regulaminów obowiązujących w miejscu prowadzonych zajęć (Szpitale, Poradnie, UCS, CSM itp.);
- stosowania środków ochrony osobistej zgodnie z wytycznymi Jednostki, w której prowadzone są zajęcia.
- zachowania tajemnicy lekarskiej i ochrony danych osobowych zgodnie z RODO
- Student powinien dbać o miejsce prowadzenia zajęć, w tym o porządek i prawidłowy stan urządzeń, z których korzysta. Wszelkie zauważone usterki powinny zostać zgłoszone nauczycielowi akademickiemu prowadzącemu zajęcia. W razie powstania szkody sporządzany jest Protokół Uszkodzenia Sprzętu. Student jest odpowiedzialny za szkody umyślne wyrządzone w mieniu Uczelni/Jednostki w której realizuje zajęcia
- W miejscu prowadzenia zajęć Student nie powinien spożywać posiłków ani wnosić zbędnych rzeczy osobistych, które należy pozostawić w szatni.
- W miejscu prowadzenia zajęć Student zobowiązany jest do przestrzegania wymienionych w Regulaminie Studiów w ŚUM zakazów, w tym m.in.:
- spożywania alkoholu lub przebywania na terenie Uczelni w stanie wskazującym na jego spożycie,
- posiadania, zażywania i rozprowadzania środków odurzających i substancji psychoaktywnych lub przebywania na terenie Uczelni pod ich wpływem,
- wnoszenia i korzystania na terenie Uczelni z przedmiotów zagrażających życiu lub zdrowiu.
- W czasie realizacji zajęć dydaktycznych oraz przeprowadzania zaliczeń końcowych z przedmiotu Studenta obowiązuje całkowity zakaz wnoszenia i używania urządzeń elektronicznych oraz rejestracji audiowizualnej.
- Wszystkie materiały dydaktyczne podlegają ochronie praw autorskich w zakresie własności intelektualnej. Naruszenie praw autorskich i prawa do ochrony wizerunku (nagrywanie, fotografowanie, kopiowanie, rejestrowanie) jest zakazane i będzie skutkowało wszczęciem postępowania dyscyplinarnego.
- Student zobowiązany jest do zawiadomienia Dziekana o przypadkach naruszenia
przepisów obowiązujących w Uczelni.
- 2
Zasady usprawiedliwienia nieobecności na zajęciach i ich odrabiania
- Każda nieobecność na zajęciach musi być usprawiedliwiona zgodnie z 15 Regulaminu Studiów w ŚUM.
- Opuszczone zajęcia powinny być odrobione z inną grupą ćwiczeniową w terminie ustalonym z Kierownikiem Jednostki lub osobę przez Niego upoważnioną.
- Niezależnie od przyczyny, w przypadku każdej nieobecności na zajęciach Student jest zobowiązany do przystąpienia do weryfikacji uzyskanych efektów uczenia się na zasadach i w terminach ustalonych przez Kierownika Jednostki lub osobę przez Niego upoważnioną.
- 3
Zasady zaliczania zajęć
- Warunkiem uzyskania zaliczenia zajęć z przedmiotu jest uczestnictwo we wszystkich zaplanowanych formach zajęć (wykładach, seminariach, ćwiczeniach) oraz uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich kolokwiów zaliczeniowych (ustnych lub pisemnych) sprawdzających efekty uczenia.
- W przypadku nieobecności Studenta na kolokwium zaliczeniowym w wyznaczonym terminie, może on zgłosić się na kolejny ustalony przez nauczyciela termin, traktowany już jako poprawkowy.
- Student ma prawo do jednokrotnejpoprawy każdego kolokwium zaliczeniowego.
- W przypadku nie zaliczenia kolokwium mimo 1 terminu poprawkowego, Student ma prawo do przystąpienia do kolokwium zaliczeniowego (ustnego/pisemnego) z całości materiału objętego programem zajęć (wykładów/ćwiczeń/seminariów).
- Terminy kolokwiów zaliczeniowych ustalane są przez Kierownika Jednostki prowadzącej przedmiot
- Nie zgłoszenie się Studenta na kolokwium zaliczeniowe w terminie ustalonym przez Kierownika Jednostki powoduje utratę terminu zaliczenia.
- 4
Zasady zaliczenia końcowego przedmiotu (zaliczenie na ocenę)
- Formą zaliczenia końcowego przedmiotu Gerostomatologia jest zaliczenie na ocenę po IX semestrze.
- W ciągu jednego dnia Student może przystąpić do egzaminu / zaliczenia na ocenę tylko z jednego przedmiotu.
- Warunkiem przystąpienia do zaliczenia końcowego z przedmiotu jest uzyskanie zaliczenia zajęć z przedmiotu.
- Termin zaliczenia końcowego z przedmiotu jest ustalany i ogłaszany Studentom zgodnie z §19 Regulaminu Studiów w ŚUM.
- Zakres tematyczny zaliczenia obejmuje materiały z wykładów, seminariów i ćwiczeń oraz zalecanej literatury.
- O przyczynie nieprzystąpienia do zaliczenia student powinien powiadomić Osobę prowadzącą zajęcia niezwłocznie, nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od ustania przyczyny nieobecności.
- W przypadku uzyskania na pierwszym terminie zaliczenia oceny niedostatecznej Studentowi przysługuje prawo do jednego zaliczenia poprawkowego.
- W czasie trwania zaliczenia Studenta obowiązuje bezwzględny zakaz kontaktowania się osobistego lub za pośrednictwem urządzeń elektronicznych z osobami postronnymi oraz korzystania z materiałów pomocniczych.
- Ocena pozytywna uzyskana na zaliczeniu jest ostateczna.
- 5
Zasady konsultacji z nauczycielem akademickim
Konsultacje z nauczycielem akademickim odbywają się zgodnie z harmonogramem dostępnym na stronie internetowej Jednostki https://periodontologia.sum.edu.pl
- 6
Bieżące sprawy administracyjne dotyczące dydaktyki
- Sprawy dotyczące dydaktyki, w tym np. składanie podań o odrabianie zajęć, należy załatwiać drogą elektroniczną;
- kontakt z sekretariatem jednostki: adres e-mail perio.zabrze@sum.edu.pl
- kontakt z Kierownikiem ćwiczeń :dr n. med. Beata Wierucka Młynarczyk bwierucka-mlynarczyk@sum.edu.pl
- Korespondencja elektroniczna z pracownikami i Jednostkami ŚUM powinna odbywać się ze studenckiego konta poczty elektronicznej.
- Student jest zobowiązany odczytywać wiadomości kierowane na Jego konto w domenie s…..@365.sum.edu.pl.
- 7
Kwestie sporne i nie zawarte w niniejszym regulaminie będą rozstrzygane zgodnie z obowiązującym Regulaminem Studiów w Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach stanowiącym załącznik Nr 1 do Uchwały Nr 49/2025 Senatu ŚUM z dnia 16 lipca 2025 r.
- 8
W zależności od aktualnej sytuacji epidemicznej i wynikających z niej Zarządzeń Rektora ŚUM możliwa jest zmiana trybu i formy prowadzenia zajęć, zaliczeń oraz egzaminów.
- 9
Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.10.2025 roku.
.........................................................................................
podpis Kierownika Jednostki realizującej przedmiot
..........................................................................................
podpis Dziekana WNMZ